Междисциплинарные исследования в науке и образовании
Междисциплинарные исследования в науке и образовании
Лебедев С.А. Философия науки: Словарь основных терминов. — М.: Академический Проект, 2004. — 320 с. (Серия «Gaudeamus»)
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ - организация исследовательской деятельности, предусматривающая взаимодействие в изучении одного и того же объекта представителей различных дисциплин.
Социологический опрос!
Считаете ли Вы междисциплинарную науку как отдельную науку в Паспорте специальности ВАК Украины (России, странах СНГ)? Ответьте пожалуйста! Ответ отнимет у Вас только время перехода на новый сайт МАН http://man-ua.edukit.kiev.ua/
The conflict is the any contradiction arising between subjects. The pedagogical conflict is a contradiction between subjects too, but subjects are the tutor and the pupil. On the basis of a contradiction personal development and development of the interpersonal relations is carried out. The empty and substantial conflicts differ. The first evolves from unstable mental health. His permission doesn´t demand difficult technology, and only removals of mental tension of the interlocutor by manifestation of care, attention. Depending on extent of development of the substantial conflict also the technology of his pedagogical permission becomes complicated. The most difficult for pupils (and teachers) a type of the relations where it is more difficult to achieve a consent, cooperation. Not incidentally A.S. Makarenko considered necessary education at school students of two abilities: "abilities to order and abilities to submit".
Ключевые слова: Pedagogical permission and conflicts
Библиографическая ссылка
Islamov D.S. 1 Pedagogical permission and conflicts // Междисциплинарные исследования в науке и образовании. – 2016. – № 5Sm;
URL: www.es.rae.ru/mino/183-1531 (дата обращения:
21.11.2024).