Междисциплинарные исследования в науке и образовании
Междисциплинарные исследования в науке и образовании
Лебедев С.А. Философия науки: Словарь основных терминов. — М.: Академический Проект, 2004. — 320 с. (Серия «Gaudeamus»)
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ - организация исследовательской деятельности, предусматривающая взаимодействие в изучении одного и того же объекта представителей различных дисциплин.
Социологический опрос!
Считаете ли Вы междисциплинарную науку как отдельную науку в Паспорте специальности ВАК Украины (России, странах СНГ)? Ответьте пожалуйста! Ответ отнимет у Вас только время перехода на новый сайт МАН http://man-ua.edukit.kiev.ua/
The pedagogical technology is characterized concerning a tseleobrazovaniye by the principle of diagnostichny focus which means no more than that as need for existence of real pedagogical technology of such statement of the purposes of training which would allow objective and unambiguous control of extent of achievement of the purpose.
The object has to be set diagnostically, i.e. so precisely and definitely that it was possible to make unambiguously the conclusion about extent of her realization and to construct quite certain didactic process guaranteeing her achievement for the set time.
Ключевые слова: Elements of pedagogical technology
Библиографическая ссылка
Abdullaev Y.Z. 1 Elements of pedagogical technology // Междисциплинарные исследования в науке и образовании. – 2016. – № 5K;
URL: www.es.rae.ru/mino/185-1521 (дата обращения:
21.12.2024).